Jaekaubandusettevõtete müügimaht suurenes veebruaris juba kolmandat kuud järjest. Aastases võrdluses oli kasv 4% ja kui kõrvaldada sesoonsed mõjud, siis kuises võrdluses 2%. Kuigi jaemüügimaht on kasvanud eelmise aasta juunisse jäänud põhjast juba 5%, on see ikka veel 12% väiksem kolme aasta tagusest tipust.

- Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina Foto: Andras Kralla
Jaemüügimaht tasapisi küll kosub, kuid majapidamiste kindlustunde indeks halveneb. Ilmselt ei näita see indeks päris õigesti nende tarbimissoovi. Majapidamiste nõrga kindlustunde taga on jätkuvalt kartus oma finantsolukorra halvenemise pärast, mis on omakorda seotud suure ebakindlusega töötuks jäämise suhtes ja kasvanud hinnakasvuootustes.
Jaekaubandusettevõtete hinnakasvuootused on selle aasta esimestel kuudel küll veidi vähenenud, kuid need on ikka veel üle pikaajalise keskmise. Samas on jaekaubandusettevõtete üldine kindlustunne juba alates eelmise aasta sügisest paranenud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Veebruaris kasvas jaemüük võrreldes jaanuariga 2 protsenti ning võrreldes eelmise aasta veebruariga 4,4 protsenti, kui vaadata müügimahtu ilma autodeta.
Madalamad intressimäärad on alates selle aasta algusest hakanud eluasemelaenude turule jõuliselt elu sisse puhuma. Ärilaenude segment taastub aeglasemalt, kuid jaanuaris oli ka seal näha kiiremat kasvutempot ning seda just eriti Eestis.
Eestlaste tuju on endiselt väga halb, vähemalt selles osas, mis majandust puudutab. Eesti Konjunktuuriinstituudi igakuise tarbijabaromeetri põhjal püsib siinne tarbijakindlustundeindeks jätkuvalt varaste 1990ndate aastate tasemel, kus see on virelenud juba viimased paar aastat.
Kui ettevõte soovib pakkuda oma klientidele parimat teenust, peab ta alustama enda töötajatest. Just seda põhimõtet järgib finantsteenuste võrdlusplatvorm Altero, kus ettevõtte juhtkond on oma meeskonna heaolu ja ühtsustunde kasvatamise seadnud strateegiliseks prioriteediks.