Majatootmisettevõtte tegevjuht: välisturgudele tuleb vaadata julgelt ja otsustuskindlalt
Eesti turg on väike ja seetõttu on enamik mikroettevõtjad eksporditee valinud. Välisturgudele laienemise kogemuse ja juriidilistest aspektide üle arutlesid Kodasema tegevjuht Birgit Linnamäe Ja advokaadibüroo Soraineni partner Toomas Prangli.
Finatsuudised fookuses salvestusel Paavo Siimann, Birgit Linnamäe ja Toomas Prangli. Foto: Andres Laanem
Arhitektuuri ja majatootmisettevõtte Kodasema osanik ja tegevjuht Birgit Linnamäe ning advokaadibüroo Sorainen partner Toomas Prangli jagasid raadiosaates “Finantsuudised Fookuses” häid nippe ettevõtjatele välisturgudele laienemise osas. Mõlemad tõdesid, et kindlasti tasub ettevõtetel väljapoole vaadata ning läbilöömisel on suureks abiks kohapealsed kontaktid ja tutvused.
Frantsiis on äri laienemise võimalus, mida Eesti ettevõtted üha sagedamini kasutavad. Eesti esimese toitlustusettevõttena alustas märtsi alguses frantsiisiäri Leedus kohvik Pavlova.
2022. aastal eksporditi Eestist kaupu jooksevhindades 21,3 miljardi ning imporditi 24,9 miljardi euro eest. Eksport kasvas 2021. aastaga võrreldes 17% ja import 25%. Kaubavahetus oli puudujäägis ning import ületas eksporti ligi 3,6 miljardi euroga. Eelmise aasta trende tutvustab statistikablogis statistikaameti analüütik Jane Leppmets.
Kui ettevõte soovib pakkuda oma klientidele parimat teenust, peab ta alustama enda töötajatest. Just seda põhimõtet järgib finantsteenuste võrdlusplatvorm Altero, kus ettevõtte juhtkond on oma meeskonna heaolu ja ühtsustunde kasvatamise seadnud strateegiliseks prioriteediks.