Kuidas muutuvas majanduskeskkonnas oma ettevõtte finantsilist puhvrit arvestada?
Pea iga ettevõtte omaniku ja juhi jaoks on käimasolevad kriisid õudusunenäoks. Mitte sageli kriisi enda pärast, vaid küsimuse pärast, kas ja kuidas see mõjutab ettevõtte finantsseisundit, kirjutab koolitaja ja ettevõtja Kristo Krumm.
Finantskoolitaja ja ettevõtja Kristo Krumm Foto: erakogu
Oma eelmises artiklis „Kuidas leida toote või teenuse tasuvuspunkti?“ peatusin ma pikemalt omahinna ja kasumiläve leidmise metoodikale. Samast arvutusloogikast saab tuletada veel mitu ettevõttele lihtsasti mõistetavat ja olulist näitajat, mille teadmine ja mõistmine annab ideid nii analüüsiks kui ka kindlustunnet ettevõtte juhile.
Kord tuli ühel koolitusel jutuks juba tegutseva ettevõtjaga tema firma käekäik ning kas ja kuidas on ta suutnud esimese paari aastaga oma firmat kasumlikuna tegevuses hoida. Pärast mõningast vestlust tunnistas ta, et umbes aasta pärast tegevuse alustamist märkas ta, et hoolimata üha kasvavast müügist ja klientide nõudlusest, oli firma ühtäkki kahjumis. Mis siis selgus – vahepeal olid tooraine hinnad märkamatult tõusnud ja ettevõtja ei olnud seda osanud arvesse võtta ning sealt see miinus tuligi.
Tasuvuspunkt, break-even point, kasumilävi, nullkasumi piir – heal lapsel mitu nime, nagu öeldakse. Mida see endast kujutab, miks ja kuidas seda leida?
Eesti ja kogu Baltikumi suurim kasutatud autode jaemüüja AS Longo Group pakub kõigis kolmes Balti riigis võlakirju summas 10 miljonit eurot, mille aastane fikseeritud intressimäär on 10% ja tähtaeg kolm aastat. Võlakirjade märkimisperiood kestab kuni 25. novembrini ning on avatud nii jae- kui ka kutselistele investoritele.