• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 24.10.17, 17:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

7 märki, et väikeettevõttel on aeg laieneda

Ettevõtte kasvamine on küll oodatud ja loodetud, ent sageli on siiski raske mõista, millal on aeg laienemise otsus lõplikult vastu võtta.
Millal on aeg laieneda?
  • Millal on aeg laieneda? Foto: shutterstock.com
Üksnes mõte äri laiendamisest on iga ettevõtja jaoks põnev. Laienemine tähendab rohkem tooteid või laiemat teenusepakkumist, rohkem kliente ja suurenenud sissetulekut. Kõik eelnev viitab aga sellele, et sinu endagi sissetulek kasvab.
Küll aga on selge, et laienemise otsust ei tohiks vastu võtta uisapäisa. Sinu hiljutine edu ei pruugi tähendada, et kõik läheb lepase reega ka edaspidi. Laienemist tuleks pikalt ja hoolikalt planeerida ning oma ettevõtte käekäiku tuleks vaadata tervikuna. Järgnevalt seitse märki, mis viitavad, et sa võiksid oma ettevõtte laiendamisele mõelda.
1. Sul on püsikliendid
Selleks, et laienemisplaane pidama hakata, peaksid sul kindlasti olema püsikliendid või teisiti öeldes kliendibaas, kellele võid kindel olla. Analüüsi, kui palju on sul selliseid kliente, kes su toodet või teenust regulaarselt tarbivad. Seesugused kliendid on sinu kui ettevõtja jaoks parimad, kuna neil on tekkinud harjumus su toodet või teenust kasutada. Rahalises mõttes tähendab see sulle sisuliselt kindlat sissetulekut.
Võimalikku laienemist analüüsides arvesta kindlasti sellega, et hiljutine klientide arvu suurenemine võib tuleneda hoopis teistest teguritest kui sellest, et nad su toodet kindlasti kasutama hakkavad. Põhjuseid võivad peituda näiteks hoopis hooajas, ilmas, sooduspakkumistes ja milles kõiges veel. Seega analüüsi klientide arvu pikas perspektiivis ja tee selgeks, kui suur osa klientidest on sinu potentsiaalsed püsikliendid.
2. Su kliendid annavad sulle vihjeid
Tagasiside on äri laienemist plaanides väga oluline. Mõtle, kas su kliendid on sinult hiljaaegu pärinud laiema valiku toodete või teenuste kohta. Või on nad hoopis ise sulle ettepanekuid teinud, mida veel sa võiksid pakkuda? Kui sa näed oma ettevõtte puhul niisugust tendentsi, siis on aeg mõelda äri laiendamise peale.
Kui sa aga plaanid oma ettevõttele uue esinduse või äri avamist, analüüsi kindlasti, kui paljud su püsiklientidest tulevad su poodi kusagilt kaugemalt. See on üks viis, kuidas näiteks uue poe asukohta valida.
3. Su ettevõttel on stabiilne kasum
Lisaks käibenumbritele analüüsi hoolikalt ka oma ettevõtte kasumit. Kui su firmal on pikka aega olnud stabiilne ning suurenev kasum, võid laienemisele mõelda.
4. Su tegevusvaldkond on edukas
Lisaks oma ettevõtte majandustulemustele analüüsi ka seda, kuidas läheb su konkurentidel või tervel tegutsemisvaldkonnal üldiselt. Hoia end kursis oma valdkonna trendidega ja kui on näha, et klientide nõudlus kasvab, võiks olla aeg oma tegevust laiendada.
Kui kogu tegevusvaldkond aga kiratseb, on mõistlikum ka ise tagasihoidlikuks jääda ning laienemiseks paremaid aegu oodata. Sel ajal on mõistlik aga mõtiskleda, missuguseid teenuseid või tooteid saaksid sa veel pakkuda, et oma portfelli mitmekesistada, klientidele vastu tulla ja seega endale ka edukama tuleviku kindlustada.
5. Sul on liiga palju tööd
Üks üsnagi lihtne vihje sellele, et aeg on oma ettevõtet laiendada, on see, kui analüüsid, kuidas su töömaht viimasel ajal muutunud on. Kui sa tunned pikas perspektiivis, et töökäsi on vähevõitu ja endagi vaba aeg läheb üksnes äriga tegelemisse, on aeg mõelda laienemisele.
6. Sul on suurepärane meeskond
Juhul, kui sa ei aja oma äri päris üksi ning sul on välja kujunenud hea tiim, kellega su mõtted ja plaanid klapivad, võiksid samuti mõelda ettevõtte laienemise peale. Nii võid kindel olla, et su meeskond ei jäta sind hätta ja on valmis panustama sellesse, et äri tulevikus veelgi kasvaks.
7. Ettevõttes asjad sujuvad
Viimaks vaata hoolikalt oma ettevõtte tegevust ja protsesse. Analüüsi, kui sujuvalt käib näiteks klientide tellimuste töötlemine. Kas su ettevõtte töös esineb sageli tõrkeid? Kui sa tunned, et su töö üldised protsessid kulgevad ladusalt, võid mõelda laienemisele.
Allikad: Entrepreneur ja Inc.com
Autor: Pille Ivask, Äripäev

Seotud lood

Uudised
  • 07.08.19, 13:56
Tegevuspõhisele kuluarvestusele üleminek kui ainus loogiline samm
Headel aegadel pole efektiivsus suur probleem, kuid halbadel aegadel muutub see ka seni edukates ettevõtetes ootamatult oluliseks. Seepärast on tähtis mõõta efektiivsusega seotud parameetreid optimaalselt ja efektiivselt. Kahjumlike protsesside taga on varjatud kulud. Tegevuspõhise kuluarvestuse aluseks on loogiline lähenemine firma juhtimisele, mis aitab õppida hindama ettevõtte tööprotsesse ja selgitada välja nende omahinna, räägib konsultatsioonifirma Optime OÜ juhataja Rein Parelo.
Uudised
  • 02.10.17, 16:05
Kui kallis on ekspordi kasvatamine?
Tänavu on ekspordimahtude kasvatamise vastu huvi tundnud oluliselt rohkem eksportijaid kui varem, selgub KredEx Krediidikindlustuse statistikast. Huvi ekspordi kindlustamise vastu on kasvanud peamiselt tänu võimalusele eksporti varasemaga võrreldes soodsamalt kindlustada.
  • ST
Sisuturundus
  • 04.12.24, 16:54
Ärianalüütika väikses tootmisettevõttes
Kuidas alustada ärianalüütikaga väikeses tootmisettevõttes? Ärianalüütika (BI, Business Intelligence) on oluline tööriist, mis aitab isegi väikestel tootmisettevõtetel teha andmepõhiseid otsuseid, parandada efektiivsust ja suurendada kasumlikkust. Kuigi see võib alguses tunduda keeruline, saab BI kasutuselevõtu jagada loogilisteks sammudeks, mis on jõukohased ka väiksematele ettevõtetele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Finantsuudised esilehele