Uute ärimudelite puhul tuleb arvestada mitte ainult tehnoloogia ja digitaalsete lahendustega, vaid lugematute teiste teguritega, mis ulatuvad brändi fännibaasist kuni eristuva organisatsioonikultuurini, rääkis SEB konverentsil Innovatsioonilabor 2017 Hollandi äristrateeg ja konsultant Patrick van der Pijl.
Van der Pijl tõi ettekandes esile soovitusi ettevõtjatele, kuidas kasvatada oma äri eksponentsiaalselt ehk mitte kümme protsenti, vaid kümme korda.
Näiteks tuleb endalt küsida:
— kas ettevõte lahendab paljude inimeste probleemi ega ole nišitoode või -teenus;
— kas on olemas fännibaas, mis tõesti armastab su brändi ja reklaamivad seda sinu eest, nagu näiteks Apple’i või Tesla puhul;
— kas on olemas digitaalsed kanalid ja saab pakkuda informatsioonil põhinevaid teenuseid;
— kas on olemas erinevad tuluvood. Näiteks tõi ta Airbnb, mis ei teeni tulu mitte ainult turistidelt, vaid ka korteriomanikelt;
— kas protsessid on skaleeritavad ja kui hästi õnnestub ettevõttel analüüsida andmeid, mis on uus valuuta;
— kas oled kaasanud partnereid – kõike ei pea ise tegema. Näiteks kasutab Netflix Amazoni veebiservereid;
— kas kogud oma toote või teenuse kohta tagasisidet.
Lisaks Netflixi ja Zappos.com-i kogemuse tutvustamisele tõi van der Pijl ettekandes ühe näitena esile Taxify, mille platvorm ühendab „sind ja mind juhtidega. Eksponentsiaalne on siin lihtsus, millega viia kokku kliendid ja juhid,“ mainis van der Pijl.
Van der Pijli sõnul oli maailm varem palju etteaimatavam ja tänapäeval tuleb hakkama saada määramatusega, kuid probleem on selles, et üle poole inimestest ei armasta määramatust. „See tähendab paljudele kontrolli kaotamist ja määramatusega kaasneb risk ning riski peetakse halvaks.“
Seotud lood
Skandinaavia pangandusgrupp SEB sõlmis IT- ja ärikonsultatsioonifirmaga CGI lepingu kuluefektiivse pilvepõhise tarkvaraplatvormi CGI Trade360 kasutuselevõtuks.
Sügisel Tallinnas rahvusvahelise äriteenuste keskuse avanud ABB Grupp ja ettevõtluskõrgkool Mainor on alustanud Eestis uudse koostöömudeliga. Karjääriprogrammi stipendiaadid, potentsiaalsed tulevased ABB töötajad, õpivad finantsjuhtimise eriõppekaval ja läbivad õpingute osana ka ABBs mitmekuulise ingliskeelse praktika.
Maailma väärtuslikumad ettevõtted on teinud sel kümnendil läbi ülikiire kasvu, mida mõõdetakse mitte protsentides, vaid kordades, mis võiks olla uus eesmärk, ütles SEB juhatuse esimees Allan Parik Tallinnas toimunud konverentsil Innovatsioonilabor 2017.
Murrangulise innovatsiooni teooriaga maailmakuulsaks saanud Clayton Christensen esitleb oma viimases raamatus „töö, mis peab saama tehtud” teooriat. Selle järgi on peamine küsimus, mille ettevõte peaks toote või teenuse kohta esitama: millist tööd klient selle tegema „palkab”? Sellele küsimusele vastamiseks ei piisa suurandmetest korrelatsioonide otsimisest.
Eesti ja kogu Baltikumi suurim kasutatud autode jaemüüja AS Longo Group pakub kõigis kolmes Balti riigis võlakirju summas 10 miljonit eurot, mille aastane fikseeritud intressimäär on 10% ja tähtaeg kolm aastat. Võlakirjade märkimisperiood kestab kuni 25. novembrini ning on avatud nii jae- kui ka kutselistele investoritele.