SEB avas Tallinnas Eesti ettevõtetele innovatsioonikeskuse. Keskuse eesmärgiks on aidata ettevõtetel arendada äritegevust ja tõsta konkurentsivõimet ning seeläbi soodustada Eesti kiiremat majanduskasvu.
- Innovatsioonikeskus asub SEB peamaja 4. korrusel. Foto: Hendrik Osula / Delfi
Innovatsioonikeskuse tuumaks on spetsiaalne kasvuprogramm, mis aitab ettevõtetel astuda oma äritegevuses samm edasi juba kolme kuni kuue kuu jooksul. SEB eesmärk on tuua start-up'ide maailmas end tõestanud töömeetodid traditsioonilistesse ettevõtetesse ning viia ettevõtluses uuendusi ellu kordades kiiremini, kui see hetkel toimub. Esimene, enam kui kümneliikmeline ettevõtete grupp on juba alustanud programmi läbimist.
SEB juhatuse esimees Allan Parik: „Ootus, et Eesti jõuab elatustasemelt järele Euroopa riikidele saab täituda vaid siis, kui meie majanduskasv on Euroopa riikide esimeste hulgas. Viimastel aastatel oleme jäänud Euroopa tippudest kaugele maha ja nii ei saavuta me loodetud elatustaset mitte kunagi. SEB on võtnud majanduselu hoogustamises aktiivse rolli ja me lõime esimese omalaadse innovatsioonikeskuse koos spetsiaalse programmiga, mille eesmärk on aidata ettevõtetel tõsta oma kasumlikkust ja kasvada kiiremini. Loodetavasti ei jää SEB innovatsioonikeskus ainukeseks omalaadseks, vaid teisedki edasipürgivad ettevõtted loovad enda ja oma klientide edasiaitamiseks sarnaseid võimalusi – nii ei püsi meie majanduskasv üksikutel tippudel, vaid laiapõhjalisel ettevõtjate ringil.“
Innovatsioonikeskuse avaüritusel toimunud ümarlaual tõid kõnelejad välja kitsaskohti, mis ei võimalda ettevõtetel saavutada oma potentsiaali. „Eestis on palju 4–10miljonilise käibega ettevõtteid, kellel on justkui klaaslagi ees, sest nad ei suuda kasvada. Traditsioonilised ettevõtted ei julge enam teha muudatusi, sest nad kardavad, et nende kliendid ei tule muudatustega kaasa. Mõeldes nagu idufirmad, suudaks traditsioonilised ettevõtted selle klaaslae purustada ja edasi kasvada,“ märkis Eesti Äriinglite Assotsiatsiooni EstBAN juht Heidi Kakko.
Omniva infoäri valdkonna juht Sander Aasna tõi ettevõtete põhiprobleemina välja ambitsiooni vähesuse. „Eesti ettevõtted peavad asju tegema maailma jaoks, mitte Eesti jaoks. Oluline on juurutada ettevõtjate seas mõttelaadi, et kuidas luua toodet või teenust maailma, mitte ainult Eesti, Läti ja Leedu turgude jaoks,“ lisas Aasna.
Ettevõtete kasvuprogramm
- Väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele, kes soovivad teistest kiiremini kasvada.
- Professionaalsete mentorite ja esinejatega.
- Pikkus 3–6 kuud.
- Kaks korda aastas.
- Igasse programmi võetakse 8–10 ettevõtet 2–4liikmelise meeskonnaga.
- Eesmärk: aidata ettevõtted oma tegevuses järgmisele tasemele.
Seotud lood
Skandinaavia pangandusgrupp SEB sõlmis IT- ja ärikonsultatsioonifirmaga CGI lepingu kuluefektiivse pilvepõhise tarkvaraplatvormi CGI Trade360 kasutuselevõtuks.
Maailma väärtuslikumad ettevõtted on teinud sel kümnendil läbi ülikiire kasvu, mida mõõdetakse mitte protsentides, vaid kordades, mis võiks olla uus eesmärk, ütles SEB juhatuse esimees Allan Parik Tallinnas toimunud konverentsil Innovatsioonilabor 2017.
EB Eesti maksis 2017. aasta esimeses kvartalis emaettevõttele 30 miljonit eurot dividende, millelt tasuti Eesti riigituludesse 7,5 miljonit eurot ettevõtte tulumaksu, teatas pank pressiteates.
Eesti ja kogu Baltikumi suurim kasutatud autode jaemüüja AS Longo Group pakub kõigis kolmes Balti riigis võlakirju summas 10 miljonit eurot, mille aastane fikseeritud intressimäär on 10% ja tähtaeg kolm aastat. Võlakirjade märkimisperiood kestab kuni 25. novembrini ning on avatud nii jae- kui ka kutselistele investoritele.