• OMX Baltic0,12%263
  • OMX Riga−0,36%877,57
  • OMX Tallinn0,16%1 695,25
  • OMX Vilnius0,12%1 003,56
  • S&P 5001,7%5 713,64
  • DOW 301,26%42 025,19
  • Nasdaq 2,51%18 013,98
  • FTSE 1000,91%8 328,72
  • Nikkei 2252,13%37 155,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%102,86
  • OMX Baltic0,12%263
  • OMX Riga−0,36%877,57
  • OMX Tallinn0,16%1 695,25
  • OMX Vilnius0,12%1 003,56
  • S&P 5001,7%5 713,64
  • DOW 301,26%42 025,19
  • Nasdaq 2,51%18 013,98
  • FTSE 1000,91%8 328,72
  • Nikkei 2252,13%37 155,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%102,86
  • 22.08.24, 13:09

Kestlikkusaruandluse seitse puudust. „Tegelikud võitjad on suured õigusbürood ja auditifirmad“

Kui ideeliselt tähistab kestlikkusedirektiiv (CSRD) olulist võitu kõigile, kes peavad oluliseks äri ühiskondliku ja keskkonnamõju mõistmist, siis tegelikus elus on kestlikkusearuandlus osutumas keeruliseks, ebapraktiliseks, aeganõudvaks ning kohati nõustajate poolt pahatahtlikult ära kasutatavaks. Nõnda iseloomustab olukorda ELi kestlikkusaruandluse rakendamisel rahvusvahelisi ettevõtteid kestlikkuse küsimustes nõustav Londoni konsultatsioonifirma SB+CO.
Kestlikkusaruandluse seitse puudust. „Tegelikud võitjad on suured õigusbürood ja auditifirmad“
  • Kestlikkusaruandluse seitse puudust. „Tegelikud võitjad on suured õigusbürood ja auditifirmad“ Foto: aledasartes/FreeImages
„Meie klientide ja teiste praktiseerijate ahastuse, üllatuse ja pettumushüüded saabusid kiiresti ja neid oli palju – ajendiks topeltolulisuse hindamiste läbiviimine või püüe mõista lünki oma praegustes andmekogumisprotsessides,“ selgitab SB+CO, miks nad otsustasid koondada rohkem kui 30 suurettevõtte jätkusuutlikkuse juhti tagasiside arutelupaberiks pealkirjaga „CSRD SOS: An urgent call to action from CSOs and practitioners“.
SB+CO toob välja praeguse kestlikkusearuandluse seitse suurt puudust:
1. „Suure paugu“ moodi rakendamine
CSRD mastaap on osutunud ettevõtetele väga raskeks nii sellele kuluva ressursi ja aja kui ka vajalike teadmiste poolest, eriti juba 2025. aastal aruande esitama pidavate väiksemate ettevõtete jaoks. Teemade, mille kohta pole piisavalt teada, mahukas reguleerimine on ohtlik.
„Nad saaksid parema aruandluse, kui oleksid keskendunud esialgu neile teemadele, mis on välja kujunenumad. Nüüd saavad nad parimal juhul keskpärasuse kõigis teemades,“ kommenteeris üks ESG praktik CSRD autorite püüdlusi. Teine pahandas: „ELi kõrged ametnikud rääkisid, et tahavad vähendada aruandluskoormust 25% võrra – samal ajal kui CSRD-d vormistati.“
SB+CO nõustajad nendivad, et CSRD on tõesti täielikus vastuolus Euroopa Komisjoni pideva jutuga sellest, kuidas nad on pühendunud ettevõtete aruandluskoormuse vähendamisele. Seda enam, et CSRD on vaid üks osa tervest hulgast ELi rohepöörde raames kehtestatavatest nõuetest.
2. Kestlikkusdirektiivi alternatiivkulu

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Finantsuudised esilehele