Kui Eesti ettevõte on kohalikul turul oma potentsiaali tippu jõudmas, siis on üks järgmine loogiline samm äritegevuse laiendamine, näiteks teistesse Balti riikidesse.

- Foto: Comstock/FreeImages
„Soovitan igati suurelt mõelda, kuid samal ajal tuleb ka ebaõnnestumise vältimiseks hoolikalt riske hinnata,“ ütles Luminori ärikliendihaldur Marek Laane. Ta märkis, et ebaedu välisturgudel on sageli tingitud sellest, et ettevõtjad ei suhtu laienemisse piisava tõsidusega. „Paljud ettevõtjad ei vaata piisavalt kriitilise pilguga oma finantsilisi ja ajalisi ressursse, sest laienemine nõuab rohkem aega ja raha kui arvatakse. Reeglina ei ole võimalik laienemist distantsilt juhtida, sest nii pole ettevõtjal võimalik vajalikku turutunnetust saada.”
Laane sõnul tuleb isegi lähiturgudele – näiteks Lätti või Leetu – laienemiseks ettevõtjal ise kohapeal olla. Teine võimalus on leida vastavast riigist väga usaldusväärne partner, kes võiks kohapeal tegevjuhi ülesandeid täita. Samas nentis ta, et on ette tulnud ka olukordi, kus kohapealne tegevjuht ilustab omanikule turuolukorda ja ettevõtte edukust konkreetsel turul ning teeb seda senikaua, kuni asi läheb untsu. Sestap soovitab ta kaaluda võimalust äripartneriga osalust jagada, et suurendada motivatsiooni ja vähendada riski.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui ettevõte soovib pakkuda oma klientidele parimat teenust, peab ta alustama enda töötajatest. Just seda põhimõtet järgib finantsteenuste võrdlusplatvorm Altero, kus ettevõtte juhtkond on oma meeskonna heaolu ja ühtsustunde kasvatamise seadnud strateegiliseks prioriteediks.