Ühinemis- ja ülevõtmistehingute planeerimisel on tähtis arvestada inflatsiooni mõju kasumieesmärkidele ning hoolega läbi mõelda, kuidas seda finantsandmetes õigesti kajastada, kirjutab PwC Eesti tehingute nõustamise juhtivkonsultant Allar Karu.

- PwC Eesti tehingute nõustamise juhtivkonsultant Allar Karu Foto: erakogu
Eesti tarbijahinnad on COVIDi-eelse tasemega võrreldes tõusnud 35%, samas kui tootjahinnad on tõusnud suisa 76%. Selle tulemusel on eelnevate perioodide andmed tegeliku kasumlikkuse näitajatena senisest vähem usaldusväärsed. Lisaks võib majanduslangus tekitada täiendavat survet kasumimarginaalidele, sest klientide vähenenud nõudluse tõttu müügimahud kahanevad. Valitseb ka risk, et tehingute hinnastamisel ei võeta arvesse tegelikku tootjahindade tõusu. Seega on tehingute planeerimisel tähtis võtta arvesse praeguse kiire inflatsiooni mõju kasumieesmärkidele ning hoolega läbi mõelda, kuidas seda finantsandmetes õigesti kajastada.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui ettevõte soovib pakkuda oma klientidele parimat teenust, peab ta alustama enda töötajatest. Just seda põhimõtet järgib finantsteenuste võrdlusplatvorm Altero, kus ettevõtte juhtkond on oma meeskonna heaolu ja ühtsustunde kasvatamise seadnud strateegiliseks prioriteediks.