Kiibikriis ja kliimanõuded on tekitanud autoturul järjekorra
Kliimanõuete karmistumine ja elektroonikakomponentide defitsiidist tingitud tarneraskused on tekitanud autoturul olukorra, kus mõnda mudelit peab ootama ligi 10 kuud.
Sellegipoolest on liisingutaotluste arv võrreldes aastataguse ajaga teinud suure kasvu. Luminori liisingu juhi Andrus Soodla sõnul on hoolimata koroonakriisist nõudlus autoturul püsinud viimase aasta jooksul ja ka praegu üllatavalt tugevana, ent pakkumine on vähenenud. Selle taga on kaks olulist faktorit, millest esimene on otseselt seotud Euroopa Liidu kliimaeesmärkidega.
Märtsi lõpuks ulatus valitsussektori eelarve puudujääk 1,3 protsendini SKPst ehk 384 miljoni euroni, kirjutab rahandusministeeriumi pressiteates fiskaalpoliitika osakonna juhtivanalüütik Margus Täht.
Kui aastatagused koroonaviirusest tingitud piirangud langetasid liisingu mahtusid oluliselt, siis tänavu olid märts ja aprill LHV liisingu jaoks rekordkuud. Eriti palju küsitakse liisingut kasutatud autodele. Hooajast tulenevalt on hetkel aktiivne ka veesõidukite turg.
Eesti ja kogu Baltikumi suurim kasutatud autode jaemüüja AS Longo Group pakub kõigis kolmes Balti riigis võlakirju summas 10 miljonit eurot, mille aastane fikseeritud intressimäär on 10% ja tähtaeg kolm aastat. Võlakirjade märkimisperiood kestab kuni 25. novembrini ning on avatud nii jae- kui ka kutselistele investoritele.