Eelmise aasta Eesti e-kaubanduses üle kahe korra kasvanud kaardimaksete arv näitab, et ostjad eelistavad üha enam mugavaid makselahendusi ja salvestavad e-ostudeks julgemalt oma kaardiandmeid, selgub kodumaise makselahenduste ettevõtte EveryPay värskest analüüsist.
- EveryPay juht Lauri Teder. Foto: erakogu
Eesti Panga eelmise aastas maksete statistika kohaselt on e-kaubanduse kaarditehingute arv Eestis kasvanud pea 1,7 miljonini, mida on üle kahe korra rohkem kui aasta varem. EveryPay kaardimakse platvormil tehtud maksed moodustavad Eesti aastasest kaardimaksete üldmahust 25 protsenti, sealjuures EveryPay töödeldud tehingute arv on kasvanud mullusega võrreldes seitse korda.
„Kaardimaksete suur osakaal ja jõuline kasv näitab, et pangalingi osakaal on kahanemas ning üha enam kasutavad kliendid e-poodides ja oma teenusepakkujate juures kaardimakset, kui seda võimalust neile pakutakse. Selle taga on ühelt poolt ettevõtete üleminek mugavatele ja kiiretele makselahendustele, aga teisalt ka tarbijate suurem teadlikkus maksete turvalisusest,” ütles EveryPay tegevjuht Lauri Teder.
Statistika näitab, et kaardiandmete salvestamine ja sellel põhinevad korduvmaksed on muutunud igapäevaseks. „Kaardiandmete salvestamine on normaalsus, kuna see võimaldab ostjal lihtsalt ja kiiresti teha korduvoste või kui kaupmees võimaldab, siis registreerida püsimakse kaardilt ning unustada üldse tüütu arvete maksmine.”
„Kõrvutades globaalseid e-kaubanduse, aga järjest enam ka muudes valdkondades rakendatavaid maksmise trende, siis kliendi mugavuse huvides muudavad teenusepakkujad oma teenuse eest tasumise kliendi jaoks automaatseks. Olgu teenuseks siis taksosõit, spordiklubi või mõni muu regulaarselt kasutatav teenus,” kirjeldas Teder. „Enamik uued ja usaldust võitvad lahendused põhinevad just kaardiandmete salvestamisel ja kiirel ning mugaval makseprotsessil. Nii võimaldab ka eestimaine EveryPay kaardimaksete platvorm lahendada väga erinevaid stsenaariume.”
„Samamoodi on äsja avalikult lansseeritud Telia loodud mTasku lahendus võitnud eestimaalaste usalduse, mis võimaldab samuti tarbijal eelnevalt oma kaardiandmed telefoni salvestada ja siis ilma sularaha või kaardita poes mugavalt ning kiirelt ostu sooritada,” lausus Lauri Teder ning lisas, et prognoosib selleks aastaks kaardimaksete tehingute ligi kolmekordset kasvu Eestis.
Eesti Panga statistika kohaselt ulatus e-kaubanduse kaarditehingute käive 2017. aastal Eestis pea 71,4 miljoni euroni.
EveryPay on eestimaine ettevõte, mis pakub innovaatilisi kaardimakse-lahendusi e-poodidele ja laiemaks arvelduste haldamiseks nii Eestis kui ka väljaspool. EveryPay pakub erinevaid võimalusi klientidega arveldamise lihtsamaks muutmiseks, sh ühe-kliki-makseid, lingipõhiseid makseid ja püsimakseid kaardilt, mis on mugav alternatiiv e-arve püsimakselepingule.
Seotud lood
Esimese suurema jaekaubandusettevõttena alustas Tallinna Kaubamaja Grupp Telia mobiilse rahakoti, mTasku mobiilimaksete pakkumist. mTaskut saab kasutada kõigis Kaubamaja, Selveri ja I.L.U. kaupluste kassades üle Eesti.
Kuidas alustada ärianalüütikaga väikeses tootmisettevõttes? Ärianalüütika (BI, Business Intelligence) on oluline tööriist, mis aitab isegi väikestel tootmisettevõtetel teha andmepõhiseid otsuseid, parandada efektiivsust ja suurendada kasumlikkust. Kuigi see võib alguses tunduda keeruline, saab BI kasutuselevõtu jagada loogilisteks sammudeks, mis on jõukohased ka väiksematele ettevõtetele.