BaltCap koos vähemusaktsionäridega müüb 43 miljoni euro eest lennuhooldusfirma Magnetic MRO Hiina ettevõttele Guangzhou Hangxin Aviation Technology.
- Foto: www.mro-network.com
Magnetic MRO tegevjuhi Risto Mäeotsa sõnul on juhtkond aktiivselt otsinud võimalusi laieneda Aasiasse, mis on lennunduses suurima potentsiaaliga kasvav turg. Hangxini asukohta ja teenuste portfelli näeb Mäeots hea täiendusena, mis loob uusi ärivõimalusi.
BaltCapi partner ja Magnetic MRO nõukogu esimees Kristjan Kalda nimetas tehingut BaltCapi ajaloo suurimaks ja edukaimaks.
Hangxini asepresident Lv Haibo ütles, et toetab Magnetic MRO soovi keskenduda jätkuvalt oma olemasolevate klientide väärtuse suurendamisele ja globaalsele laienemisele.
Magnetic MRO pakutav teenus maksab 0,5 miljonit eurot. Ettevõtte juht Risto Mäeots rääkis Äripäeva Raadio saates Fookuses, millised on ettevõtte kasvuväljavaated. Kuula saadet siit:
Eeskuju teistelegi Hiina investeeringutele
Ettevõtete tehingutele ja ülevõtmistele keskendunud advokaadibüroo Ellex Raidla partner Sven Papp ütles
Postimehele, et tegu on viimaste aastate ühe suurima välisinvesteeringuga Eesti majandusse. „Ja kindlasti on see üks olulisemaid investeeringuid, kuna hiinlased on investeerimisel väga ettevaatlikud,“ lisas ta.
Olulisuse all pidas Papp silmas seda, et hiinlased investeerivad reeglina sinna, kus teised Hiina ettevõtted juba ees on. Seega võiks Magnetic MRO omandamine olla eeskujuks teistelegi Hiina firmadele, kel on nüüd suurem usaldus Eesti ja meie ettevõtluskeskkonna vastu.
„Kui Hiina investoritega rääkida, siis esimene küsimus on see, et kuidas me Tiibetisse suhtume ja teine küsimus see, et kas teiste hiinlaste investeeringuid on juba teie riigis ees,“ selgitas Papp, kes on ise mitme Hiina kontserniga laua taga istunud ja taolist käekirja näinud.
Tulekul
Seda, kuidas ettevõtteid ühendada või omandada, räägime seminaril „Kuidas osta või müüa äriühingut?“. Tutvu kavaga ja registreeri siin.
Taustaks
Magnetic MRO AS on kommertslennukeid hooldav ettevõte, mille EAS valis mullu oktoobris aasta ettevõtteks. Tallinna lennuväljal paiknevates angaarides teeb ettevõte põhjalikku ehk baashooldust Boeing 737 ja Airbus 320 lennukitüüpidele ning värvib lennukeid. Eraldi teenusena pakutakse lennukihoolduse oskusteabe müüki ja liinihooldusteenust ehk lennukite kiirhooldust välismaa lennujaamades.
Guangzhou Hangxin Aviation Technology on eraettevõte peakorteriga Guangdongi provintsis, Hiinas, mis pakub lennukikomponentide hooldust. Hangxin hooldab üle 20 erineva lennukitüübi komponente ja teenindab enam kui 50 lennuettevõtet Aasias, Lähis-Idas, Euroopas ja Põhja-Ameerikas. Hangxin on noteeritud Shenzheni börsil ja selle turuväärtus ületab 700 miljonit eurot. Juhtkonnale kuulub 46% ettevõttest, koos töötajatega 61%.
Guangzhou Hangxin Aviation Technology käive oli 2016. aastal 420 miljonit jüaani ehk 54 miljonit eurot. Mullu kolmandas kvartalis teatas Šanghai börsil noteeritud ettevõte, et käive oli 108 miljonit jüaani ehk 14 miljonit eurot ja kasum 2,4 miljonit eurot, käibekasv kõikus mullu 9 ja 25 protsendi vahel.
Magnetic MRO teenis 2016. aastal 50,5 miljoni eurose käibe juures 2,5 miljonit eurot kasumit. Tänavu oli maksuameti käibemaksudeklaratsioonide põhjal ettevõtte konsolideerimata käive esimese kolme kvartaliga kasvanud juba 58,5 miljonile eurole.
Seotud lood
Big4 ja Äripäev valisid seitsmendat korda aasta mõjukaimat finantsjuhti. Võitjaks osutus lennuhooldusfirma Magnetic MRO finantsjuht Astrit Viisma.
Pärnu Finantskonverentsil aasta mõjukaimaks finantsjuhiks valitud Astrit Viisma-Kass räägib, millega peab hea finantsjuht end kursis hoidma ja kuivõrd on robotid finantsjuhti tööd muutnud, millega tegeleb Magnetic MRO ning kas ettevõte juba kõiksugu tunnustustest väsinud ei ole.
Eesti ja kogu Baltikumi suurim kasutatud autode jaemüüja AS Longo Group pakub kõigis kolmes Balti riigis võlakirju summas 10 miljonit eurot, mille aastane fikseeritud intressimäär on 10% ja tähtaeg kolm aastat. Võlakirjade märkimisperiood kestab kuni 25. novembrini ning on avatud nii jae- kui ka kutselistele investoritele.