Finantsaruandluse kulude vähendamiseks saate järgida vähemalt kolme strateegiat, kirjutab äriprotsesside võrdlus- ning parimate praktikate analüüse tegeva APQCi (American Productivity & Quality Center) finantsjuht portaalis CFO.com.
Need kolm strateegiat on järgmised:
1. Vähendage käsitsitööd, sest tööjõud on mis tahes protsesside üks suuremaid kuluallikaid – ja finantsaruandlus pole erand. Suured tööjõukulud tulenevad siin sageli ajast, mis kulub andmete käsitsi liigutamisele ühest süsteemist teise. Lisaks ajakulule kasvatab see vigade riski.
„Tehke nii palju kui võimalik oma süsteemide automatiseerimiseks ja integreerimiseks, et vähendada käsitsitööd,“ õpetab APOQi finantsjuht Perry D. Wiggins.
2. Koolitage oma töötajaid. Aruandlusprotsessis on palju muutuvaid osi – eriti suurtes ja ülemaailmsetes organisatsioonides. Igal protsessiga seotud meeskonnal peab olema selge arusaam sellest, kust hankida aruandluseks kasutatavad andmed (ja millistest süsteemidest), kuhu need saata, millal need laekuvad, kuidas neid tuleb vormindada jne. „Standardiseerige protsess nii suurel määral kui võimalik ja looge vahendid, näiteks kontrollnimekirjad, mis kirjeldavad vajalikke samme võimalikult selgelt,“ soovitab Wiggins.
3. Tunne aruandluse kasutajat. Aruandlusel on erinevaid sihtrühmi: juhatuse liikmed, töötajad, investorid, võlausaldajad, avalikkus, valitsus. Aruandluse vajalik pikkus ja sisu sõltub sellest, millise sidusrühma poole te pöördute. Ümbertegemise, lisaselgituste või karistuste vältimiseks on vaja teada, mida iga sihtrühm vajab. „Leidke aega kõigi aruannete sihtrühmade vajaduste tundma õppimiseks ja kohandage oma aruandlust vastavalt,“ ütleb Wiggins.
APQC andmed näitavad, et aruandluskulud võivad sõltuvalt ettevõtte tööprotsesside efektiivsusest olla väga erinevad: parimasse veerandisse kuuluvad organisatsioonid kulutavad finantsaruandlusele ainult 0,19 dollarit või vähem 1000 dollari käibe kohta, mediaan on 0,40 dollarit ning kõige kehvema veerandi organisatsioonid) kulutavad iga 1000 dollari käibe kohta finantsaruandlusele dollari või rohkem. Tippude ja mahajäänute vahe on seega rohkem kui viiekordne.
Seotud lood
Finantsjuhtide ja raamatupidajate töö on täis väljakutseid: palju tabeleid, rohkelt andmeid, vajadus täpsete ja õigeaegsete aruannete järele ning palju korduvaid ülesandeid, mis nõuavad tohutult aega. Power Platform pakub neile väljakutsetele lahendust, võimaldades automatiseerida igapäevaseid protsesse, standardiseerida aruandlust ja luua dünaamilisi aruandeid.