Valitsus kiitis heaks kindlustustegevuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu. Sellega ühtlustatakse kindlustuse turustamise nõudeid erinevates kindlustustoodete müügikanalites.
Kindlustuse turustamise eesmärk on, et klient saaks oma kindlustushuvile ja nõudmistele vastava kindlustuslepingu. Selleks peavad kindlustustoodete müüjad olema kvalifitseeritud, tundma tooteid ning oskama nõustada kliente põhjalikkusega, mis vastab pakutavate toodete keerukusele. Seetõttu on eelnõus täpsustatud nõudeid kindlustuse müüjate teadmistele ja koolitusprotsessidele.
Senisest oluliselt enam peavad kindlusandjad ja -vahendajad pöörama tähelepanu ka kindlustuse turustamise korraldusele oma ettevõttes.
Ka kehtiva õiguse kohaselt tuleb kliendile enne kindlustuslepingu sõlmimist esitada põhjalik teave kindlustustoote ja -tingimuste kohta, mis aitab kliendil langetada lepingut sõlmides teadliku ja tema vajadusele vastava otsuse. Eelnõuga ühtlustati ja mõnevõrra täiendati erinevate kindlustuse müügikanalite kaudu esitatava teabe sisu ja kliendile teabe esitamise viisi.
Eelnõuga võetakse Eesti õigusesse üle Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiivi (EL) 2016/97, mis käsitleb kindlustustoodete turustamist.
Eelnõu jõustumiseks on planeeritud 23. veebruar 2018.
Seotud lood
Kuidas alustada ärianalüütikaga väikeses tootmisettevõttes? Ärianalüütika (BI, Business Intelligence) on oluline tööriist, mis aitab isegi väikestel tootmisettevõtetel teha andmepõhiseid otsuseid, parandada efektiivsust ja suurendada kasumlikkust. Kuigi see võib alguses tunduda keeruline, saab BI kasutuselevõtu jagada loogilisteks sammudeks, mis on jõukohased ka väiksematele ettevõtetele.